SARI LA CONȚINUT
Peugeot Instinct Concept

PEUGEOT INSTINCT CONCEPT, MAI MULTĂ LIBERTATE

PEUGEOT INSTINCT CONCEPT: VEHICULUL AUTONOM MARCA PEUGEOT

 

 

MAI MULTĂ LIBERTATE

Ai visat vreodată să fii posesorul unei mașini care oferă liniște totală, conștientizând tot ce o înconjoară? O mașină care te înțelege, care te cunoaște atât de bine încât îți anticipează toate dorințele? O mașină care este în deplină armonie cu tine, care îți oferă o experiență fluidă și directă? PEUGEOT abordează acest concept printr-un singur cuvânt: libertate. Libertatea de a alege modul de conducere și senzațiile care te însoțesc. Libertatea de mișcare. Rezultatul este CONCEPTUL PEUGEOT INSTINCT.

Avantajele I.o.T.

În premieră mondială, o platformă I.o.T.Internet of Things  este funcțională în interiorul unui automobil. Este vorba despre SAMSUNG ARTIKTM Cloud care conectează mașina la spațiul cloud al utilizatorului.

 

 

 
Responsive i-Cockpit 
PEUGEOT Responsive i-Cockpit reinterpretează confortul din locul pasagerului, îmbinat cu tendințele modului de condus autonom. Interfețele pot fi configurate - înainte, în timpul sau după folosire – în conformitate cu modul de condus selectat și cu profilul utilizatorului.
 
Un concept shooting brake de la Peugeot
Conceptul PEUGEOT INSTINCT dispune de o caroserie de tip shooting brake, cu aspect modern, trăsăturile aerodinamice active accentuând liniile perfecte ale mașinii.
 

AVANTAJELE I.O.T.  

TEHNOLOGIA DEEP LEARNING  

Pentru conceptul PEUGEOT INSTINCT, sursa de inspirație a venit din natură și de la oameni. Oamenii invață de la mediul în care trăiesc, câștigând autonomie pe masură ce avansează. De asemenea, conceptul se bazează pe tehnologie avansată pentru a stabili profilul utilizatorului. SAMSUNG ARTIK Cloud pentru I.o.T. (Internet of Things) conectează dispozitivele pe care utilizatorii le folosesc în fiecare zi și cumuleaza datele. Informațiile respective provin de la device-uri precum smartwahtch-uri, smartphone-uri și mijloace de comunicare sociale. Sistemul se poate conecta chiar și cu locuința pentru a comunica cu smart tv-ul, audio streaming-ul, platforma home assistant, calculatorul și alte dispozitive electrice. Mașina însăși este o sursă valoroasă de informație întrucât ne însoțește pe tot parcursul zilei și ne cunoaște traseele zilnice, locurile preferate și stilul de condus.
PEUGEOT și Sentiance, o companie de date științifice, prelucrează datele pentru a le face înțelese și definește profilul fiecărui utilizator. Analiza este dinamică si îmbunatățită în mod constant. Aceasta înseamna că PEUGEOT INSTINCT poate prefigura sau adapta designul său pentru a satisface toate dorințele utilizatorului.

 

EXEMPLE  

Luni, ora 07:45

Pleci mai devreme cu 15 minute decât de obicei pentru a ajunge la întâlnirea de la 8:30. Având în vedere condițiile meteo și de trafic, sistemul de navigație al mașinii și agenda ta s-au sincronizat și ți-au sugerat să pleci de acasa cu cincisprezece minute mai devreme pentru a ajunge la timp. Odată intrat in mașină, sistemul FOCAL hi-fi reia melodia pe care o ascultai înainte să pleci de acasă. Atunci cand pornești motorul, ușile de la locuință se închid automat.

Marți, ora 21:00

Ești foarte obosit după ce sesiunea de gimnastică s-a terminat. Conceptul PEUGEOT INSTINCT știe acest lucru datorită smartwatch-ului tău, astfel că va activa modul Autonomous Soft. Te poți odihni în timp ce te întorci acasă, iar când ești aproape de locuința ta, luminile din curte se aprind pentru a-ți lumina drumul.

Joi, ora 08:00

Ședința de gimnastică de ieri nu a fost suficientă! Mașina ta îți sugerează să parchezi la zece minute de mers pe jos de birou, pentru a te ajuta să te menții în formă.

Vineri, ora 14:00

Pentru a ajunge la următoarea întâlnire trebuie sa parcurgi cu automobilul o secțiune de autostradă și un drum secundar sinuos. Zona de autostradă este parcursă în modul Autonomous Sharp, pentru ca apoi, știind că preferi un stil de condus mai dinamic, mașina sa treacă singură în modul Drive Boost atunci când intri pe drumul secundar.

4 MODURI DE CONDUS  

Cele patru moduri disponibile permit un management precis. Drive Boost este conceput pentru o conducere dinamică. Drive Relax utilizează ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) pentru a ajuta șoferul. Acest lucru include caracteristici precum comutatorul automat de fază, al blocurilor optice, sau funcția active cruise control.
Modul Autonomous Soft este conceput pentru confort. Atunci când călătoriile devin mai lungi, poți viziona un film, poți citi sau pur si simplu poți alege să te odihnești. În cele din urmă, Autonomous Sharp optimizează timpii pentru călătorii cu o manevrare a rulării precisă și eficientă.

 

RESPONSIVE I-COCKPIT

MOBILITATE INOVATOARE

Mașina autonomă deschide noi drumuri către creativitate, răspunzând unor noi nevoi de utilizare.
Pentru conceptul PEUGEOT INSTINCT și interiorul Responsive i-Cockpit, ne bazăm pe elementele care au contribuit la succesul celor mai recente modele. Creăm noi forme de plăcere ale condusului. Acestea pot veni de la interfețe, design sau de la stil. Nu există motiv pentru care o mașină autonomă să fie plictisitoare atunci cand o privești sau o conduci.

Matthias Hossann, Director al Departamentului Concepte PEUGEOT

 

 

Locul șoferului dispune de un sistem cinematic elegant, care se remarcă în modurile Drive și Autonomous. Volanul compact și panoul care adăpostește comutatoarele se pliază sub planșa de bord. În același timp, pedala de accelerație se retrage sub podea, în zona pedalierului.
Indiferent de modul activat, șoferul păstrează controlul asupra vehiculului. În timp ce acest lucru este evident în modul Drive, această caracteristică a mașinii autonome concepute de PEUGEOT, surprinde mai mult în modul Autonomous. i-Device se găsește alături de ecranul de 9.7-inch de pe consola centrală și poate fi folosit pentru a controla mașina în orice moment. Pur și simplu îl atingi și preiei controlul asupra mașinii sau poți trece de la modul Soft la Sharp.
În modul Drive, clusterul holografic afișează informații precum: viteza vehiculului, diferența dintre cele două energii utilizate în procesul de alimentare PHEV, nivelul bateriei și altele. De asemenea, oglinda retrovizoare digitală notifică șoferul cu privire la prezența unui vehicul în unghiul mort.
Aceste caracteristici includ în modul Autonomous alte informații despre: distanța parcursă până acum și timpul de călătorie rămas. De fapt, pentru ca șoferul să se poata relaxa, singura noțiune care contează cu adevărat este timpul!
Atmosfera la bord se schimbă pe masură ce alegi modul de condus. Pe lângă informațiile afișate, poziția scaunelor, opțiunile de iluminare și de sunet sunt, de asemenea, adaptabile.

ARHITECTURĂ & MATERIALE

 

PEUGEOT Responsive i-Cockpit oferă fiecărui pasager spațiul individual, chiar și la bordul unui vehicul compact. Pentru a se asigura că fiecare pasager se bucură de confort, scaunele se inspiră din designul aeronautic. Structurile și zonele care intră în contact cu corpul – baza scaunului, spătarul și tetiera – sunt toate configurabile în mod individual. Baza este lucrată din aluminiu și rămane fixă. Spatele este totuși mobil, pivotând în jurul axei transversale Y, iar pasagerul poate selecta poziția pe care o dorește – orizontală, recomandată odihnei, dreaptă, pentru a conduce, sau intermediar, pentru a viziona un film sau pentru a lucra.
Pasagerii pot comunica cu mașina prin intermediul unui chatbox, un asistent personal care este comandat vocal, oferind o gamă largă de servicii. De exemplu, poți rezerva bilete la cinema sau poți face cumparaturi online.

De asemenea, cu materialele utilizate, te bucuri la maximum de acest timp liber. Podeaua este echipată cu un material fin, precum mătasea, invitând la relaxare. Un mesh 3D este conceput pentru a se modela după forma corpului pasagerului și a-l susține. Același material se regăsește, de asemenea, pe panourile laterale din jurul consolei centrale și pe panourile ușilor, la baza și pe spătarele scaunelor. Tetiera oferă suport pentru gât și este îmbracată în mesh 3D și piele.

SHOOTING BRAKE BY PEUGEOT

DESIGN  

Proporțiile CONCEPTULUI PEUGEOT INSTINCT își au originea în tradiția proiectării de caroserii. Liniile curbate sunt sculptate în jurul componentelor tehnice și al pasagerilor, în timp ce capota lungă amintește de cei 300 CP pe care sistemul de alimentare PHEV îi oferă. Partea frontală este foarte expresivă, iar contururile generoase ale arcelor roților sugerează o bună manevrabilitate.
Lentilele camerelor video sunt fixate în centrul fiecărui far cu tehnologie LED, amintind de pupila unui ochi. Aceste camere scanează mediul în care rulează vehiculul și trimit informațiile înapoi la sistemele de asistență la condus. Un alt detaliu care completează designul unic este aspectul grilei, care se modifică în funcție de modul în care o privești. Structura sa lamelară detaliază un Leu, evidentiat în alb, atunci cand este activat modul Autonomous.

 

AERODINAMICĂ

Pe măsură ce mașina înaintează, aceasta trece printr-un zid de aer, ceea ce afectează modul în care ea accelerează. Inginerii Peugeot lucrează în mod constant la îmbunatațirea aerodinamicii pentru a reduce consumul de combustibil și pentru a ridica nivelul de confort al pasagerilor, iar pe viitor, acest aspect va deveni tot mai important. La bordul unei mașini autonome, ocupanții vehiculului vor putea să facă și alte lucruri pe perioada deplasării, descoperind noi moduri de a se simți bine la bord.

 

Semnătura luminoasă se întinde pe întreaga înălțime a măștii frontale, de ambele părți ale farurilor și devine vizibilă la viteze mai mari de 90 km/h, având un dublu obiectiv. În primul rând, secțunile de la baza celor doua faruri sunt conectate la o bandă care oferă forță suplimentară pe osia din partea frontală.
În al doilea rând, această mișcare formează o deschidere pentru a reduce presiunea exercitată asupra caroseriei vehiculului în mișcare. Aerul este aspirat prin partea frontala și eliminat la suprafața roții. Acest carenaj virtual al roților are ca efect anularea interferențelor aerodinamice cu sașiul și suspensiile, lucrand împreună cu jantele cu cinci spițe din aluminiu. Acestea din urmă sunt străbătute de caneluri înguste, care le fac mai usoare. Partea din spate prezintă aceleași caracteristici aerodinamice. Aerul este absorbit printr-o fantă aflată la nivelul centurii de la portiera frontala și este dirijat către difuzor, localizat sub un rând de faruri 3D conectate cu o bandă luminoasă.
Plafonul vitrat se curbează perfect asupra pasagerilor, iar liniile sale sunt evidențiate de un strat triplu de vopsea albastră inchisă, care acoperă și caroseria.