PEUGEOT INSTINCT CONCEPT, MAI MULTĂ LIBERTATE
PEUGEOT INSTINCT CONCEPT: VEHICULUL AUTONOM MARCA PEUGEOT
MAI MULTĂ LIBERTATE
AVANTAJELE I.O.T.
TEHNOLOGIA DEEP LEARNING
Pentru conceptul PEUGEOT INSTINCT, sursa de inspirație a venit din natură și de la oameni. Oamenii invață de la mediul în care trăiesc, câștigând autonomie pe masură ce avansează. De asemenea, conceptul se bazează pe tehnologie avansată pentru a stabili profilul utilizatorului. SAMSUNG ARTIK Cloud pentru I.o.T. (Internet of Things) conectează dispozitivele pe care utilizatorii le folosesc în fiecare zi și cumuleaza datele. Informațiile respective provin de la device-uri precum smartwahtch-uri, smartphone-uri și mijloace de comunicare sociale. Sistemul se poate conecta chiar și cu locuința pentru a comunica cu smart tv-ul, audio streaming-ul, platforma home assistant, calculatorul și alte dispozitive electrice. Mașina însăși este o sursă valoroasă de informație întrucât ne însoțește pe tot parcursul zilei și ne cunoaște traseele zilnice, locurile preferate și stilul de condus.
PEUGEOT și Sentiance, o companie de date științifice, prelucrează datele pentru a le face înțelese și definește profilul fiecărui utilizator. Analiza este dinamică si îmbunatățită în mod constant. Aceasta înseamna că PEUGEOT INSTINCT poate prefigura sau adapta designul său pentru a satisface toate dorințele utilizatorului.
EXEMPLE
Luni, ora 07:45
Marți, ora 21:00
Joi, ora 08:00
Vineri, ora 14:00
4 MODURI DE CONDUS
Cele patru moduri disponibile permit un management precis. Drive Boost este conceput pentru o conducere dinamică. Drive Relax utilizează ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) pentru a ajuta șoferul. Acest lucru include caracteristici precum comutatorul automat de fază, al blocurilor optice, sau funcția active cruise control.
Modul Autonomous Soft este conceput pentru confort. Atunci când călătoriile devin mai lungi, poți viziona un film, poți citi sau pur si simplu poți alege să te odihnești. În cele din urmă, Autonomous Sharp optimizează timpii pentru călătorii cu o manevrare a rulării precisă și eficientă.
RESPONSIVE I-COCKPIT
MOBILITATE INOVATOARE
Mașina autonomă deschide noi drumuri către creativitate, răspunzând unor noi nevoi de utilizare.
Pentru conceptul PEUGEOT INSTINCT și interiorul Responsive i-Cockpit, ne bazăm pe elementele care au contribuit la succesul celor mai recente modele. Creăm noi forme de plăcere ale condusului. Acestea pot veni de la interfețe, design sau de la stil. Nu există motiv pentru care o mașină autonomă să fie plictisitoare atunci cand o privești sau o conduci.
Matthias Hossann, Director al Departamentului Concepte PEUGEOT
Locul șoferului dispune de un sistem cinematic elegant, care se remarcă în modurile Drive și Autonomous. Volanul compact și panoul care adăpostește comutatoarele se pliază sub planșa de bord. În același timp, pedala de accelerație se retrage sub podea, în zona pedalierului.
Indiferent de modul activat, șoferul păstrează controlul asupra vehiculului. În timp ce acest lucru este evident în modul Drive, această caracteristică a mașinii autonome concepute de PEUGEOT, surprinde mai mult în modul Autonomous. i-Device se găsește alături de ecranul de 9.7-inch de pe consola centrală și poate fi folosit pentru a controla mașina în orice moment. Pur și simplu îl atingi și preiei controlul asupra mașinii sau poți trece de la modul Soft la Sharp.
În modul Drive, clusterul holografic afișează informații precum: viteza vehiculului, diferența dintre cele două energii utilizate în procesul de alimentare PHEV, nivelul bateriei și altele. De asemenea, oglinda retrovizoare digitală notifică șoferul cu privire la prezența unui vehicul în unghiul mort.
Aceste caracteristici includ în modul Autonomous alte informații despre: distanța parcursă până acum și timpul de călătorie rămas. De fapt, pentru ca șoferul să se poata relaxa, singura noțiune care contează cu adevărat este timpul!
Atmosfera la bord se schimbă pe masură ce alegi modul de condus. Pe lângă informațiile afișate, poziția scaunelor, opțiunile de iluminare și de sunet sunt, de asemenea, adaptabile.
ARHITECTURĂ & MATERIALE
PEUGEOT Responsive i-Cockpit oferă fiecărui pasager spațiul individual, chiar și la bordul unui vehicul compact. Pentru a se asigura că fiecare pasager se bucură de confort, scaunele se inspiră din designul aeronautic. Structurile și zonele care intră în contact cu corpul – baza scaunului, spătarul și tetiera – sunt toate configurabile în mod individual. Baza este lucrată din aluminiu și rămane fixă. Spatele este totuși mobil, pivotând în jurul axei transversale Y, iar pasagerul poate selecta poziția pe care o dorește – orizontală, recomandată odihnei, dreaptă, pentru a conduce, sau intermediar, pentru a viziona un film sau pentru a lucra.
Pasagerii pot comunica cu mașina prin intermediul unui chatbox, un asistent personal care este comandat vocal, oferind o gamă largă de servicii. De exemplu, poți rezerva bilete la cinema sau poți face cumparaturi online.
De asemenea, cu materialele utilizate, te bucuri la maximum de acest timp liber. Podeaua este echipată cu un material fin, precum mătasea, invitând la relaxare. Un mesh 3D este conceput pentru a se modela după forma corpului pasagerului și a-l susține. Același material se regăsește, de asemenea, pe panourile laterale din jurul consolei centrale și pe panourile ușilor, la baza și pe spătarele scaunelor. Tetiera oferă suport pentru gât și este îmbracată în mesh 3D și piele.
SHOOTING BRAKE BY PEUGEOT
DESIGN
Proporțiile CONCEPTULUI PEUGEOT INSTINCT își au originea în tradiția proiectării de caroserii. Liniile curbate sunt sculptate în jurul componentelor tehnice și al pasagerilor, în timp ce capota lungă amintește de cei 300 CP pe care sistemul de alimentare PHEV îi oferă. Partea frontală este foarte expresivă, iar contururile generoase ale arcelor roților sugerează o bună manevrabilitate.
Lentilele camerelor video sunt fixate în centrul fiecărui far cu tehnologie LED, amintind de pupila unui ochi. Aceste camere scanează mediul în care rulează vehiculul și trimit informațiile înapoi la sistemele de asistență la condus. Un alt detaliu care completează designul unic este aspectul grilei, care se modifică în funcție de modul în care o privești. Structura sa lamelară detaliază un Leu, evidentiat în alb, atunci cand este activat modul Autonomous.
AERODINAMICĂ
Semnătura luminoasă se întinde pe întreaga înălțime a măștii frontale, de ambele părți ale farurilor și devine vizibilă la viteze mai mari de 90 km/h, având un dublu obiectiv. În primul rând, secțunile de la baza celor doua faruri sunt conectate la o bandă care oferă forță suplimentară pe osia din partea frontală.
În al doilea rând, această mișcare formează o deschidere pentru a reduce presiunea exercitată asupra caroseriei vehiculului în mișcare. Aerul este aspirat prin partea frontala și eliminat la suprafața roții. Acest carenaj virtual al roților are ca efect anularea interferențelor aerodinamice cu sașiul și suspensiile, lucrand împreună cu jantele cu cinci spițe din aluminiu. Acestea din urmă sunt străbătute de caneluri înguste, care le fac mai usoare. Partea din spate prezintă aceleași caracteristici aerodinamice. Aerul este absorbit printr-o fantă aflată la nivelul centurii de la portiera frontala și este dirijat către difuzor, localizat sub un rând de faruri 3D conectate cu o bandă luminoasă.
Plafonul vitrat se curbează perfect asupra pasagerilor, iar liniile sale sunt evidențiate de un strat triplu de vopsea albastră inchisă, care acoperă și caroseria.