ZIUA PEUGEOT E-LION, 100% ELECTRIC 100% IREZISTIBIL 

PEUGEOT este pe cale să atingă ținte îndrăznețe pentru electrificare:

●   2023: toate modelele gamei PEUGEOT vor fi ELECTRIFICATE

●   2025: PEUGEOT va oferi autovehicule 100% ELECTRICE

●   2030: 100% DIN VÂNZĂRILE PEUGEOT ÎN EUROPA VOR FI 100% ELECTRICE

 

Anunțarea PROIECTULUI PEUGEOT E-LION. Abordarea PEUGEOT pentru electrificare este răspunsul bine documentat la necesitățile lumii aflate în schimbare.

 

PROIECTUL E-LION este filozofia esențială pentru întrunirea acestor necesități în următoarea generație PEUGEOT.

PROIECTUL E-LION nu este numai despre electrificare, este un proiect holistic, o abordare la 360° pe baza 5 E.

 

1.   Ecosistem: ecosistemul produselor și serviciilor noastre pe baza facilităților STLA,

2.   Experiență: experiența totală a clientului, de la încărcare la conectivitate,

3.   Electric: toate acestea se bazează pe bateria 100% electrică – și pe angajamentul nostru de a avea o gamă 100% BEV până în 2025,

4.   Eficiență: obsesia noastră pentru maximizarea performanțelor și minimizarea consumului de kilowați (12,5 kWh/100 km pentru E-208),

5.   Mediu înconjurător: totul având ca finalitate sustenabilitatea și angajamentul nostru de a ajunge la emisii de carbon zero până în 2038.

 

LINDA JACKSON, PEUGEOT CEO: „PROIECTUL E-LION va defini strategia PEUGEOT ca marcă EV și va asigura conexiunea noastră cu pulsul societății, pentru furnizarea de mobilitate conform cu valorile mărcii noastre“.  

 

PEUGEOT va lansa 5 modele noi EV în următorii 2 ani:

 

E-308, E-308 SW (primul break electric european), E-408, E-3008 și E-5008.

 

308 electric și 308 SW vor fi propulsate de un motor electric complet nou, care dezvoltă 115 kW (156 CP) și oferă o autonomie de peste 400 km (în ciclu WLTP). Această ofertă este un răspuns fără compromis, cu eficiență de top în segment, prin consumul mediu de energie de 12,7 kWh.

 

 

 

Anunțarea noii tehnologii HIBRID

 

PEUGEOT introduce noua tehnologie hibrid cu MHEV 48V și va avea lansări puternice în acest an, cu 208, 2008, 308, 3008, 5008 și 408. Sistemul PEUGEOT Hybrid 48V constă în motorul pe benzină PureTech de generație nouă de 100 CP sau 136 CP, cuplat la o transmisie dublu ambreiaj electrificată complet nouă, cu 6 trepte (E-DCS6), care încorporează un motor electric (21 kW). Datorită bateriei care se reîncarcă în timpul rulării, această tehnologie oferă cuplu mărit la turații joase și reduce consumul de combustibil cu 15% (emisii de la 126 g de CO2/km la 3008). În ciclu urban, un SUV de segment C echipat cu sistem HIBRID poate, prin urmare, să funcționeze mai mult de 50% din timp în mod 100% electric, cu emisii zero. De asemenea, permite și rularea fără emisii în utilizarea urbană.

 

Anunțarea noii generații C-SUV

 

  • Lansarea E-3008 în a doua jumătate a lui 2023,
  • Autonomia va fi de până la 700 km, cu 3 grupuri motopropulsoare electrice, inclusive motor dual,
  • E-3008 va fi primul autovehicul lansat pe noua platformă de ultimă generație STLA Medium,
  • E-5008 va urma la scurt timp după acesta,

 

 

DESIGNUL DE PRODUS ȘI TEHNOLOGIA INOVATIVĂ au rol esențial în proiectul E-Lion și pentru obiectivul PEUGEOT de reducere la zero a amprentei de carbon până în anul 2038

 

Noua linie de design BEV a lui PEUGEOT va fi susținută de platformele tehnice Stellantis, care oferă o bază interesantă pentru devoltarea proiectelor viitoare.

  • PROPORȚII NOI – mai multă flexibilitate și libertate în reimaginarea proporțiilor generale ale autovehiculului
  • PERSPECTIVE NOI – un limbaj de design complet nou
  • SPAȚIU NOU – regândirea spațiului interior și a funcțiilor
  • GESTURI NOI - steer by wire ne permite să explorăm modalități noi pentru controlul autovehiculului. Acest lucru a permis crearea Hypersquare și a noii generații a inteligentului i-COCKPIT® cu un HMI complet nou, care va fi lansat din 2026

 

Experiența la bord este facilitată de tehnologiile STLA.

●   STLA-BRAIN, centrul nervos și inteligența centrală a autovehiculului, încărcată OTA      

●   STLA-SMARTCOCKPIT, conectarea vieții tale digitale, la bord și în afara acestuia                                          

●   STLA-AUTODRIVE, viitorul conducerii autonome

 

Colaborările cu cei mai mari jucători de pe piață, cum sunt Amazon și Foxconn, asigură faptul că noile tehnologii sunt furnizate întotdeauna  pentru o experiență uimitoare.

 

JEROME MICHERON, PEUGEOT PRODUCT DIRECTOR: „Când clienții noștri conduc un PEUGEOT devine foarte clar că este mai întâi un PEUGEOT și această experiență va fi întotdeauna prioritatea noastră“.

 

 

 

PEUGEOT scindează GWP (potențialul de încălzire globală) cu 4 în următoarele 2 generații de autovehicule.

Inițiativele în curs de desfășurare variază de la aprovizionare și strategiile lanțului de aprovizionare până la compoziția și structura generală a autovehiculului și materialele utilizate:

  • Luminile și sticla înlocuiesc negrul și cromul,
  • Scaune ușoare,
  • Jante din aliaj reciclate,
  • Concentrare pe utilizarea materialelor reciclate, inclusiv jante din aliaj reciclat
  • Strategia globală a ciclului de viață atunci când proiectăm următoarea noastră generație de produse.

 

CICLU DE VIAȚĂ GLOBAL: În viitor, ciclul de viață al unui autovehicul BEV va fi de 20 până la 25 de ani, în timp ce astăzi, la un autovehicul ICE, este în jur de 15 ani.  

 

Acest ciclu de viață extins este o oportunitate imensă pentru designeri să conceapă interacțiuni noi cu produsele pe parcursul vieții acestora.  

 

Cele 4 etape ale abordării Lifecyle Design:

 

1.   Ciclu de viaţă: construcţie proiectată să dureze 25 de ani, pe baza platformei Stellantis și activatorilor

2.   Recondiționare: capacitatea de a recondiționa și recicla piesele principale, inclusiv utilizarea pieselor reciclate (vezi Sustainera)

3.   Actualizare: înnoirea pieselor „uzate“ ale autovehiculului (tapițerie/finisaje) așa cum s-a văzut la conceptul INCEPTION, care fac ca autovehiculul să pară nou de fiecare dată când își schimbă proprietarul

4.   La cerere: reactualizare regulată over-the-air a HMI, lumini și alte componente bazate pe software pentru menținerea seducției autovehiculului (ca actualizarea anuală iOS pentru iPhone).    

 

MATTHIAS HOSSANN, PEUGEOT DESIGN DIRECTOR: Imaginează-ți mai multe mașini second-hand. În locul lor, un autovehicul proaspăt și personalizabil pe care îl poți actualiza sau îmbunătăți oricând, în funcție de necesități. Un produs mereu în actualitate, care își menține valoarea pe parcurcul ciclului de viață“.    

 

Accentul pe minimizarea greutății, pierderilor și procesării duce la tehnici de ultimă oră, așa cum sunt prezentate la CONCEPTUL PEUGEOT INCEPTION CONCEPT cu cei 4 „E“ de la economie:

 

1.   Economie greutate (scaune mai înguste, tesături aerate...),

2.   Economie pierderi (țesături modelate),

3.   Economie resurse (finisaje din materii prime, fără aliaj, fără crom...),

4.   Economie energie (eficiență electrică).

 

 

 

JEROME MICHERON, PEUGEOT PRODUCT DIRECTOR: Aceste evoluții anunță o eră nouă care are mai mult respect față de mediu și ne permite să oferim clienților noștri inovații unice care consolidează „Puterea de seducție“ PEUGEOT“.

 

Când vine vorba de experiența utilizatorului: PEUGEOT se angajează să fie INSPIRAȚIONAL, SIMPLU și ACCESSIBIL pentru clienți

 

Inspirație – dincolo de autovehiculul în sine, PEUGEOT inspiră întreaga experiență a proprietarului prin puterea de seducție - Power of Allure.

 

Fiecare experiență EV se aliniază la cele trei valori PEUGEOT:

  • Design seducător – alură de felină și semnătura luminoasă a celor 3 gheare sunt repere ale designului PEUGEOT
  • Emoția plăcerii instinctive de conducere, amplificată datorită electrificării, rapidității de reacție și agilității i-Cockpit
  • Excelență prin calitatea, eficiența și tehnologiile gamei EV

 

Fă-l să fie simplu – luând în considerare experiența clientului înainte, în timpul și după conducere. 

 

  • Ușor de achiziționat: PEUGEOT a lansat noul 408 cu prima ediție PHEV – un pachet simplu care include toate opțiunile, inclusiv încărcare, disponibil pentru achiziționare online, în câteva clicuri.
 
  • Ușor de încărcat: Cu soluția de încărcare Free2Move eSolutions încărcarea acasă beneficiază de servicii complete pentru instalarea unui Wallbox la domiciliu – și încărcare în timpul rulării prin acces la cea mai mare rețea de încărcare din Europa (350k stații) folosind e-Solutions Card.  Cardul RFID acoperă mai mulți distribuitori de energie și poate să fie preîncărcat cu credite gata de utilizat.
 
  • Ușor de planificat: Aplicația PEUGEOT Trip Planner ajută la planificarea călătoriei și încărcarea în cele mai bune locuri de pe rută. Soluția viitoare va include oferte speciale pentru mâncare, cumpărături și activități în apropiere de locurile de încărcare, și astfel optimizarea timpului petrecut de clienți în timpul încărcării.

 

 

 

Accesibilitate – o dată cu creșterea costului vieții și inflația, PEUGEOT s-a concentrat să facă accesibilă experiența PEUGEOT EV.

 

Două tipuri de oferte, la fel ca la telefonul mobil:

  • PEUGEOT As You Go:  Ofertă de plată în rate lunare, pe baza alocației de kilometri. De exemplu, în Franța, E208 începe de la numai 150 € pe lună, inclusiv 500 km. Clienții pot adăuga kilometri suplimentari, în funcție de necesități, cu numai 7 cenți pe kilometru. PEUGEOT încearcă să extindă această inițiativă pentru toată gama și pe alte piețe.
  • PEUGEOT Your Way:  O singură plată lunară include contractul de închiriere, toate serviciile și întreținerea, asigurare și chiar încărcare. Toate costurile de deținere într-o singură plată simplă. Spre deosebire de telefonul mobil, clienții nu vor fi blocați într-un angajament pe termen lung. Dacă circumstanțele se schimbă, își pot actualiza autovehiculul sau îl pot da pur și simplu înapoi. 

 

PHIL YORK, PEUGEOT MARKETING AND COMMUNICATION DIRECTOR: Considerațiile privind deținerea EV evoluează dincolo de principiile generale ale EV și în logistica personală. Sunt încântat pentru clienții noștri, care vor vedea cum ne adresăm necesităților lor prin soluții inspirate, simple și accesibile – toate la pachet cu seducția așteptată de la PEUGEOT“.

 

PEUGEOT este pe cale să atingă angajamentul de reducere la zero a amprentei de carbon până în 2038. De fapt, este prevăzută reducerea potențialului de încălzire globală cu -60% GLOBAL și -70% în EUROPA până în 2030

 

Planul de reducere la zero a amprentei de carbon se extinde mai sus de electrificarea 100%, luând în considerare:

  • Materialele folosite în designul produsului și fabricație ​
  • Energia utilizată
  • Încorporarea produselor în abordarea economiei circulare

 

Economia circulară în societate se referă la trecerea de la abordarea „a lua, a face, a elimina“ la abordarea circulară pentru materiale și bunuri. Pentru Stellantis, economia circulară se întinde pe tot parcursul designului autovehiculelor cu durată de viață mai lungă, apoi creșterea cantității de materiale reciclate utilizate și apoi, la modul în care se repară, reface, reutilizează și reciclează autovehiculele și piesele – cei  4 R. 

 

 

În plus, recondiționarea vehiculelor și pieselor și programele retrofit pentru convertirea vehiculelor la BEV sunt concepute pentru extinderea duratei de viață și acum sunt 6 R!

 

Cei din rețeaua Stellantis pot să vadă deja piesele „recondiționate“ în cataloagele de piese și le pot utiliza ca să ofere clienților piese durabile la prețuri accesibile. 

 

Atăt clienții comerciali, cât și cei privați, pot vedea „reutilizarea“ în acțiune pe platforma Stellantis E-Commerce numită  B-Parts (disponibilă în prezent în 155 de țări cu 5,2 milioane piese). 

 

Și clienții vor începe să vadă eticheta SUSTAINera în uzinele CE. Aceasta este deja pe cutiile de piese și va începe să apară în autovehicule.  Când clienții văd aceasta etichetă, pot fi siguri că piesa respectivă este produsă cu până la 80% mai puțină materie primă și cu până la 50% mai puțină energie, în comparație cu piesa echivalentă fără conținut reciclat.

 

LINDA JACKSON, PEUGEOT CEO: Amprentă carbon zero nu reprezintă doar trei cuvinte, ci o mentalitate, o abordare, una pe care trebuie s-o adoptăm cu toții, organizații ȘI indivizi. În egală măsură, Proiectul E-LION nu este o simplă strategie sau doar o prezentare. Este un proiect pe care ne-am angajat să-l livrăm, deoarece este extrem de important pentru noi și generațiile viitoare“.

 

Persoana de contact:

Rodica Ionescu

PR Manager TRUST MOTORS

Tel: 0751 011 104

E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro

 

DESPRE PEUGEOT

PEUGEOT combină standardele înalte, alura și emoția cu scopul de a fi o marcă generalistă de top la nivel mondial. Prezentă în aproape 130 de țări, Marca a vândut peste 1 200 000 de modele în 2021. După aniversarea a 211 ani de existență, PEUGEOT a inaugurat o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii. Cu o gamă de vehicule de pasageri electrificată în procent de 80% și o gamă de vehicule comerciale electrificată în procent de 100%, PEUGEOT își continuă cu succes tranziția energetică. Din 2022, Peugeot va participa la Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) cu Hypercar-ul hybrid 9X8.