NOUL PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – CONCEPUT PENTRU CURSE
PEUGEOT dezvăluie noul 9X8, un concurent Hypercar de ultimă generație, care este gata să-și facă debutul competițional în Campionatul Mondial de Anduranță FIA (FIA WEC), începând din 2022. Alimentat de o unitate de propulsie hibridă cu tracțiune integrală, acest prototip hipereficient se potrivește perfect cu strategia de Neo-Performanță PEUGEOT, concepută atât pentru mașinile sale de stradă, cât și pentru cele de curse, în scopul de a oferi performanțe sustenabile. Munca echipei de ingineri a PEUGEOT Sport s-a corelat mai bine ca niciodată cu cea a echipei și a proiectului PEUGEOT Design pentru a produce modelul 9X8.
Formele și conceptul aerodinamic al hypercar-ului PEUGEOT 9X8 sunt rodul contribuției aduse de inginerii de dezvoltare, coordonați de directorul tehnic PEUGEOT Sport, Olivier JANSONNIE și de echipa de design condusă de Matthias HOSSANN, directorul de design al mărcii PEUGEOT.
PEUGEOT 9X8 calcă pe urmele celebrelor modele de rezistență ale mărcii, PEUGEOT 905 și PEUGEOT 908, câștigătoare în Cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1992 și 1993 și, respectiv, în 2009.
Cu 9X8, PEUGEOT lansează un proiect autentic de marcă bazat pe conceptul de Neo-Performanță, care asociază performanța sportivă supremă, cunoștințele tehnologice care pot fi transferate modelelor de producție, eficiența și excelența în design.
În ceea ce privește denumirea, primul 9 reprezintă indicativul mașinilor de curse extreme ale mărcii, precum modelele de anduranță ale mărcii PEUGEOT 905 (1990-1993) și 908 (2007-2011), două dintre mașinile emblematice ale producătorului.
X evocă tracțiunea integrală și tehnologiile hibride de propulsie de care dispune noul PEUGEOT Hypercar, model ce extinde strategia de electrificare a mărcii în cadrul curselor din motorsport.
În ceea ce privește indicativul 8, aceasta este cifra care este prezentă pe toate modelele actuale PEUGEOT: modelele 208 și 2008, 308, 3008, 5008 și, desigur 508, care a trecut recent prin mâinile aceleiași echipe de ingineri și designeri ca și 9x8 Hypercar, pentru a deveni primul model care poartă eticheta PEUGEOT SPORT ENGINEERED.
UN STIL CARE-ȚI TAIE RĂSUFLAREA
"Cabina de pilotaj a noului 9X8 atrage, de asemene, atenția, echipa de designeri acordându-i o atenție deosebită. “Am fost dornici să oferim o versiune cu adevărat specială pentru cockpit“, a subliniat Matthias Hossann.
"Cabina de pilotaj a noului 9X8 atrage, de asemene, atenția, echipa de designeri acordându-i o atenție deosebită. “Am fost dornici să oferim o versiune cu adevărat specială pentru cockpit“, a subliniat Matthias Hossann.
FĂRĂ ELERON! Oportunitățile reglementărilor LMHLE MANS HYPERCAR
În partea din spate a modelului PEUGEOT 9X8 elementele cizelate cu grijă găzduiesc cele trei gheare ale blocurilor optice, înconjurând un difuzor larg, acoperit de o inscripție aparte: "Nu avem nevoie de eleron".
"Noile reglementări Le Mans Hypercar (LMH) au fost concepute pentru a uniformiza vectorii de performanță convenționali”, a explicat Olivier Jansonnie, director tehnic al programului WEC al PEUGEOT Sport. „Este interesant, deoarece depinde acum de noi să inventăm, să inovăm și să găsim oportunități de a genera performanțe care nu implică mijloace convenționale. Este în special cazul la capitolul aerodinamică. Reglementările permit doar o componentă aerodinamică reglabilă, fără a specifica că aceasta trebuie să fie un eleron. Calculele și simulările noastre au sugerat că am putea atinge niveluri de performanță foarte ridicate fără acest eleron."
Un motor V6 twin-turbo de 2.6 litri, 500 kW (680 CP), înclinat la 90° -motorul cu ardere internă al grupului de propulsie PEUGEOT HYBRID4 500 kW care va fi montat în partea din spate pe 9x8 -a contorizat, așa cum era de așteptat, mii de kilometri pe bancul de testare a motorului, începând din aprilie acest an.
Motorul electric/generatorul de 200 kW va fi montat frontal, cutia de viteze secvențială cu șapte trepte și bateria fiind în prezent asamblat, pentru a respecta programul de validare pe bancul de testare. PEUGEOT Sport și Saft, o filială TotalEnergies, se confruntă zilnic cu o provocare tehnologică, dezvoltând împreună bateria de înaltă tensiune (900 volți) cu densitate ridicată de putere.
Le Mans: un excelent laborator de testare pentru PEUGEOT
Pe lângă eficiența aerodinamică, mecanică și electronică, cursele la cel mai înalt nivel pun la încercare toată expertiza inginerească PEUGEOT și cu atât mai mult în cursa de 24 de ore de la Le Mans - testul extrem din motorsport. Cei 5.400 de kilometri parcurși de mașinile de la Le Mans în faimoasa cursă de 24 de ore reprezintă, mai mult sau mai puțin, distanța pe care o parcurge o mașină de Formula 1 într-un sezon întreg. Prin urmare, sunt necesare o fiabilitate și o eficiență de neclintit.
Linda Jackson a insistat asupra acestui aspect: "Implicarea PEUGEOT în cursele de anduranță nu se rezumă doar la cursa în sine: reprezintă un laborator extrem de testare pentru PEUGEOT. De asemenea, explică de ce legătura noastră cu Le Mans este atât de puternică. Rezultatele sportive sunt importante, evident, dar poate și mai mult contează validarea tehnologiilor și a cercetărilor noastre într-o cursă de 24 de ore desfășurată în condiții extreme. Suntem capabili să testăm, într-un cadru competitiv exigent, sistemul hibrid și tehnologiile legate de reducerea consumului de combustibil - și, prin urmare, a emisiilor de CO2 - pe care le dezvoltăm în prezent pentru vehiculele noastre de serie. Echipa PEUGEOT Sport este mândră să-și vadă cercetările integrate în vehiculele din gama noastră de produse. Pentru clienții noștri, acest laborator de testare de la Le Mans reprezintă o garanție a calității mașinilor noastre."
CE DECLARĂ PILOȚII:
"Nu am văzut niciodată așa ceva", au comentat Loïc Duval, Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen, Kevin Magnussen, Gustavo Menezes, Paul Di Resta și James Rossiter. Toți piloții abia așteaptă să se urce la volan pentru primele sesiuni de teste, care sunt programate provizoriu la sfârșitul anului.
Paul di Resta
Scoțian, 35 DE ANI, FOST PILOT DE Formula 1 și campion DTM în 2010
Loïc Duval
Francez, 39 de ani, câștigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans și al Campionatului Mondial de Anduranță în 2013
Mikkel Jensen
Danez, 26 de ani, pilot de anduranță, campion LMP3 ELMS în 2019
Kevin Magnussen
Danez, 28 de ani, fost pilot de Formula 1, pilot de anduranță în IMSA
Gustavo Menezes
American, 26 de ani: pilot WEC și ALMS, câștigător la clasa LMP2 în cursa de 24 de ore de la Le Mans și campion mondial LMP2 în 2016
James Rossiter
Britanic, 37 de ani, fost pilot de Formula 1, ALMS și Super GT
Jean-Eric Vergne
Francez, 31 de ani, fost pilot de Formula 1, de două ori campion de Formula E
Scoțian, 35 DE ANI, FOST PILOT DE Formula 1 și campion DTM în 2010
Francez, 39 de ani, câștigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans și al Campionatului Mondial de Anduranță în 2013
Danez, 26 de ani, pilot de anduranță, campion LMP3 ELMS în 2019
Danez, 28 de ani, fost pilot de Formula 1, pilot de anduranță în IMSA
American, 26 de ani: pilot WEC și ALMS, câștigător la clasa LMP2 în cursa de 24 de ore de la Le Mans și campion mondial LMP2 în 2016
Britanic, 37 de ani, fost pilot de Formula 1, ALMS și Super GT
Francez, 31 de ani, fost pilot de Formula 1, de două ori campion de Formula E
Prin intrarea în Campionatul Mondial de Anduranță, PEUGEOT deschide o nouă categorie, cea a Neo-Performanței.
Marca revine astfel în cursele de anduranță având ocazia excepțională de a dezvolta tehnologiile propulsiei hibride. De peste zece ani, PEUGEOT Sport și-a dovedit competența în tehnologia hibrid-electrică. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED își alimentează filozofia, tehnologia și performanțele din experiența dobândită cu mașina demonstrativă PEUGEOT 908 Hybrid4 și PEUGEOT 908 HY, apoi cu proiectul PEUGEOT 208 HYbrid FE și mai recent, PEUGEOT 308 R Hybrid prezentat în 2015.
508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED combină și concentrează acum această muncă, precum și și competențele tehnologice. Este un succesor demn al proiectelor menționate mai sus. ADN-ul de curse PEUGEOT Sport și competența sa tehnologică pot fi văzute prin intermediul acestui vehicul, combinând niveluri de performanță foarte ridicate, valori de emisii controlate (46 g CO2) și o mobilitate ZEVi ce poate ajunge la 42 km (WLTP).